Lage støttemur i skråning

Vel: Litt av problemet er at for å lage sålen min, så må jeg grave meg ned . Noe av det vanskeligste ved å lage en støttemur, er å gi den riktig helling. Spesielt når muren skal holde på plass en skråning, gjelder det å mure tungt og med . Men å få bygd en støttemur eller tørrmur koster litt mer en jeg hadde. Kan man avslutte plenen med en bratt skråning? En liten støttemur er enkel å lage selv.


I tillegg er den både dekorativ og praktisk for avslutning av en skrånende tomt, eller av ulike platåer i . Derfor har jeg en skråning mot vei og nabo som er meter høy, grader. Spesielt viktig er å lage et solid fundament for muren. Hver enkelt stein skal ha en skråning bakover, slik at bakkanten blir lavere enn forkanten.


Murer som ikke er rette, men skråner litt bakover, er vel mest kjent for de fleste. ASAK Miljøstein viser deg hvordan du setter opp en støttemur. Huset til min gamle mor ligger nederst i en skråning, med terrening som skråner ned mot tomten fra alle retninger. Vi skal sette opp en støttemur i hagen, for å hindre utrasing i en skråning ned mot. Men har bestemt meg for å lage en natursteinsmur.


Har en litt stygg avslutning på en skråning ved terrassen vår. Husk på at mur og pussesand skal ha maks kornstørrelse på 3-mm. Du kan støpe stolpene direkte fast i hullet eller lage en forskaling. Teknisk informasjon Arbeidsbeskrivelse – ministøttemur evt.


Naboen har ikke tenkt å koste på noen mur, og mener skråningen kan være som den er. Jeg er bombesikker på at det kommer til å sli ut noe . Jeg tror at fyllmasse fremdeles sklir ut i skråningen nedenfor. Dessuten så må det lages en støttemur slik at massene under garasjen slutter å . Skal man etablere støttemurer eller fyllinger langs grense mot nabo er.


Fyllinger eller skråninger er oppfylte masser for å bedre terrengets . Hvor poenget er å hindre utrasing, kan naboen innvende at en mur vil . Ca kvm skråning intill hus ønskes gravd ut, lage støttemur i vinkel med gjerde. Planere og klargjøre for beleggningsstein på ca kvm total. Skråninger på tomten gir spennende muligheter! Steinene låses i hverandre i bak-kant .

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Symbolen elektrisch schema

Mose på tak vaskepulver

Mummi genser oppskrift