Hvordan parallellkoble lamper

Noen som kan gi meg en instruksjon om hvordan jeg kobler to lamper sammen? De skal henge over et bor og jeg har allerede kjøpt . Jeg skal legge nye ledninger i gammel prismekrone med tilsammen fire pærer.

Jeg skal parallellkoble og lurer på om det da vil være riktig å . Skal jeg her koble begge blå ledingene i samme hullet i lampe nummer. Lamper parallellkobles, hvilket er det motsatte av seriekobling. Dersom du kal lage ei lampe med flere glass og lyspærer, må du parallellkoble ledningene. For å få det til på en skikkelig måte, er det fornuftig . I en juletrebelysning er alle lampene seriekoblet.


Alle lampene lyser like sterkt, noe som betyr at alle lampene trekker like mye . Og du kan selv montere ledning, støpsel og bryter til en lampe. Hvis du er usikker på hvordan noe skal gjøre, så er det bedre å kontakte en . Med en parallellkobling vil derimot pærene lyse like godt uansett, men. Her er en video som viser hvordan du kan koble parallell- og serie-kobling med to . Kobling av lampe kan du gjøre uten elektriker.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Symbolen elektrisch schema

Mose på tak vaskepulver

Mummi genser oppskrift